Thursday, December 19, 2013

Time for Bake!!

Assalammualaikum...

     Dear my blog,

          Hye and assalammualaikum my dear... How are you?? heee Oraits back to our topic today, last 3 months I had a baking class. Kelas nie organised by Syafa academy dan diajar oleh tenaga pengajar yang berpengalaman dalam bidang nie dalam 9 tahun juga laaa dan saya panggil beliau K.Umi. So sorry asyik sumenya baru nak update.. So jom sambung cerita lagi sambil layan gambar sikit2 yea....

    Before that, let me story sikit la.. Kelas nie diadakan di Sungai isap, Kuantan. Saya dapat belajar cara2 buat 3 jenis kek iaitu Indulgence, carrot and Red velvet cakes. Kelas diadakan dengan cara praktikal means bukan secara theory jer taw. So memang tak rugi bayar yuran kelas nie.. heeee

Oraits nie ajer la yang dapat di share kan...  Layan jer:


Gambar di atas tu adalah group saya untuk kelas nie..  Pelbagai peringkat umur dan pelbagai pengalaman.. Oh ya tak lupa juga hasil daripada pembelajaran hari tu.. Tadaaa ni la kek kami.. Nice and cute.. Good job girls!! hehehe..

Next inilah semua peserta yg join kelas pada hari tu... Fuhhhh agak ramai juga tu kan.. Masing2 ader banyak juga experience dalam baking nie.. So sharing is caring right!


Now lets zoom our cake... Jangan jeles... hahaha


Banyak input and some tips yang berguna dah diperolehi.. Hasilnya saya pun dah mula berjinak jinak dalam hal mem "baking" nie... So please support me k.. Dapatlah juga isi masa lapang n dianggap part time.. Tidaklah boring sangat duduk rumah.. Oraits kita sambung citer lagi pasal baking2 nie ok.. Saya akhirkan citer nie dengan gambar cupcake red velvet specially homemade by cik azie sendiri taw.. Tatapan untuk kalian..huahuahua.. Kalaw nak sila order k :)  



Assalammualaikum...




     


No comments:

Post a Comment